Dag 1

25 juli 2016 - New York City, Verenigde Staten

Wat een lange dag! Maar we zijn rond 10 uur 's avonds (lokale tijd, voor ons voelde het als 4 uur 's nachts...) ons bed ingerold.
We zijn vanmorgen rond 9 uur vertrokken, eerst met de auto naar het station in Zwolle. Dit omdat er geen treinen reden tussen Hoogeveen en Zwolle. Gelukkig wilde pap ons naar Zwolle brengen zodat we dat stuk niet in de bus hoefden te doen.
De treinreis verliep voorspoedig en rond 11.30 waren op Schiphol.even zoeken naar welke vertrekhal we moesten maar daar kwamen we vrij snel achter. Naar vertrekhal nummer 3, check in balie 17. Eerst de koffers afleveren en dan door naar paspoortcontrole en security. Hier waren we binnen een half uur doorheen, we moesten dus een behoorlijke tijd wachten tot onze vlucht naar Londen zou vertrekken. Eerst maar lekker geluncht. Ik een broodje tonijnsalade en Jayden een chocolade muffin om alvast in de stemming te komen.
Om 14.25 werd er gestart met boarden, uiteraard mochten eerst alle gold, platinum, bronze en weet ik wat nog meer members. Pas op het laatste mochten wij het vliegtuig in, Jayden hadden een plekje bij het raam en kon dus lekker naar buiten kijken. De vlucht naar Londen ging heel snel, voordat we goed en wel recht in de lucht hingen werd de landing al weer ingezet.
Eenmaal geland op Heathrow moesten we naar een andere terminal om onze aansluitende vlucht naar New York te pakken. Dit ging met een busje die de vaart er goed in had!
Weer langs de paspoort controle en door security. Helaas konden we niet zomaar door, blijkbaar wordt een busje deodorant ook gezien als vloeistof maar ik hadden niet aangegeven dat er vloeistof in de handbagage zat. Alles moest dus worden nagekeken, dit terwijl we op tijd stonden om onze volgende vlucht te halen. Na wat speurwerk van de douanier mochten we door, we waren net op tijd voor het boarden!
De vlucht naar New York duurde zo'n 7 en een half uur. We zijn om 17.15 uit Londen en landden rond 19.45 op JFK airport. Het taxieën naar de gaten duurde wel erg lang. Pas om 20.30 konden we uit het vliegtuig stappen! Ondertussen waren Jayden en ik al erg moe, we hebben beide niet geslapen in het vliegtuig dus we wilden graag zo snel mogelijk naar ons hotel. Gelukkig konden we vrij snel door de controles en hebben we allen bij de bagage andere een poosje moeten wachten op onze koffers. Om 21.00 stonden we buiten.snel naar de taxistandplaats, binnen 5 minuten waren we op weg naar ons hotel in Queens. Het was erg druk op de weg dus de rit duurde wat langer.
Om 21.45 stonden we voor het hotel. De taxi chauffeur vertelde dat we dicht bij Manhatten zitten.
We konden voor het hotel het Empire Staten Building zien!
Het inchecken duurde gelukkig niet lang, snel naar onze kamer en lekker slapen.
Morgen een nieuwe dag in New York City!